A svéd fintech vállalat, a Klarna fél éve jelentette be, hogy az AI térhódítása miatt a mérnöki pozíciókon kívül nem fog új munkaerőt toborozni, és együttműködésbe kezdett az OpenAI-val. Mára az ügyfélszolgálatot kezelő chatbotjuk 700 teljes munkaidős alkalmazott munkáját végzi el, méghozzá hatékonyabban és olcsóbban, mint az emberi munkaerő – kevesebb hibát vét, és rövidebb idő alatt oldja meg az ügyfelek problémáit. A beszélgetések átlagos hossza 11 percről 2 percre esett vissza, és az ismétlődő érdeklődések is 25%-kal csökkentek.
A vállalat létszáma a múlt év végére 25%-kal csökkent, ami részben az AI által nyújtott hatékonyságnövekedésnek tudható be. A cég szóvivője szerint az AI alkalmazása nem magyarázza közvetlenül a csökkenő létszámot, de bizonyosan szerepet játszott benne. A Klarna nagy tétben fogadott az AI-ra, és egyelőre úgy tűnik, hogy bejött a számításuk.
Paywall-mentes link a teljes cikkhez: https://archive.vn/ijOBx